lördag 9 april 2016

Fasters födelsedag

Nu är vi då i Kärra, vår (min mammas) stuga utanför Varberg över helgen. Tjejerna lyckades på något vänster hålla sig vakna ända tills vi kom fram klockan tio igår kväll (Alfred sov sista timmen - det tar en timme och 50 minuter att köra), och däckade ändå inte direkt när vi lade dem, utan de somnade lite efter elva, och ändå vaknade Lilly kvart i fem och fick för sig att hon inte ville somna om. Flora vaknade inte jättelångt senare, och jag fick kämpa för att hålla kvar dem i sängen till halv 7-7, så jag är rätt sabla trött idag igen.
Anyway, vi hade en vacker dag och var ute i trädgården på förmiddagen. Barnen hittade en liten rödhake som måste krockat med vårt hus, för den låg död utanför mammas sovrumsfönster, så vi begravde den och sjöng "Blinka lilla stjärna" och "Imse Vimse Spindel" för den.
Alfred tränade på att cykla igen, och tjejerna hjälptes åt att putta på.
Efter pannkakslunch åkte vi till Frillesås för att fira Christophers lillasyster som fyllde år. De fem kusinerna Alfred, Flora och Lilly och Linus och Moa fick ett eget bord.
Och när de lekte i trädgården tyckte Flora det var så varmt att hon tog av sig skaloverallen.
Kusinerna har det så lyxigt att de har två gungor! Tjejerna ser visst väldigt allvarliga ut här, men de hade jätteroligt - Flora skrattade mer när hon gungade än jag hört henne skratta på länge, den lilla trotsiga loppan.
Ikväll hade vi en läggning från helvetet igen, men det finns ju ingen människa som varken orkar skriva eller läsa om det längre, så det får räcka med det konstaterandet, plus att imorgon ska jag nog faktiskt på riktigt lämna huset när det är dags för läggning och se hur det funkar när jag inte finns i närheten, för jag klarar inte av det här längre.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar