söndag 17 april 2016

Roliga sägningar

Hoppsan, jag tillbringade visst alldeles för lång tid med att titta på brudklänningar på nätet ikväll istället för att blogga. Det är ju hopplöst det här med att vi inte ska gifta oss förrän nästa sommar när jag är en sån person som inte kan låta bli att planera... Men kanske att jag lugnar ner mig lite om några månader - just nu är det så många saker som jag tänker på och faktiskt håller på att planera redan (jag har till exempel ikväll pratat med en kompis om att sjunga på vigseln), men när jag fått dem ur huvudet och in i mina listor så kanske jag kan släppa det ett tag.
Tänkte idag mest skriva om några roliga saker som tjejerna säger:
Jag har ingen aning om var Flora har fått det ifrån, men hon säger då och då när hon inte hittar något hon letar efter att "tomtenissen ätit upp den!" Oooookej..? :D Idag var det "Mamma, tomtenissen ätit upp mitt ammbann" (armband).
Flora säger när vi äter och hon ska ha nåt att dricka: "Äpotamma!" = hälla upp tillsammans.
Lilly ville gärna ha "Teppo" till köttbullarna och makaronerna till lunch idag, alltså ketchup. Och när hon inte ville ha sin middag ville hon ha "mötä" istället = smörgås.
Flora började förresten sjunga "Imse vimse spindel" vid middagen idag, och missade inte ett enda ord. De börjar verkligen prata så mycket bättre nu och det går så fort, så därför vill jag skriva upp några av de ord de uttalar roligt/gulligt nu innan jag glömmer dem. Mina stora små tjejer!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar