måndag 18 april 2016

Roliga Lilly

Vår lilla Lilly, hon är världens roligaste unge! Hon skulle ta på sig pyjamasen ikväll, och med henne funkar det oftast att göra saker till en tävling. Hon har lärt sig av Alfred att man vill vinna en tävling, men hon tycker att hon vinner även om hon kommer sist, så än så länge har hon en väldigt skön inställning till tävlingar. När hon började tjoa om att hon skulle vinna, fast Alfred redan hade på sig sin pyjamas sa han "Jag har redan vunnit", och jag sa till honom att hon är så liten, så hon kan få tro att hon vinner även om hon inte gör det, och Lilly snappade upp vad jag sa och började säga "Jag är liten, jag kommer vinna" och drog upp byxorna så långt hon kunde.
Hon såg så rolig ut att jag började filma, och det jag säger sen pratade vi om lite tidigare: Lilly var ledsen för att Alfred stängt av tv:n (barnen bråkade alltid om vem som skulle få stänga av (hallå, hur kan man bråka om att få stänga av tv:n?!), så jag och Christopher började stänga av istället, men idag hann Alfred först när det var dags att äta), så jag förklarade att han fick stänga av idag för att han är störst (det var det första argumentet jag kom på). Hon sa "Jag är störst!" och jag sa "Nej, du är faktiskt minst. Du kom ut ur mammas mage sist." men för att göra det till något positivt lade jag till "Du var kvar i mammas mage längst!" och det gick hon och pratade om efteråt, men när jag filmade ville hon inte säga det igen - fast jag tror att hon samlade ihop sig för att säga det just när jag slutade filma, men just då såg hon så oerhört lustig ut att jag började gapskratta och stängde av kameran.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar