fredag 15 april 2016

Stressig jobbdag

Oj oj, vilken jobbdag jag haft idag. Det var typ leveransdag för en massa grejer som skulle gå till tryck, och jag säger "typ" för att vi egentligen har måndag förmiddag på oss också, men jag ville verkligen verkligen få allting godkänt idag. Det var lättare sagt än gjort eftersom inte bara min kund behövde godkänna utan också hennes kolleger i England, och de var helt onåbara hela dagen. Ändå satt jag hela dagen med minst ett mail in och ett på väg ut och ett telefonsamtal i örat samtidigt, konstant, för att få all korr fixad och saker ordnade. Det var länge sen jag hade ett stressigt jobb, så det var en liten pärs idag. Just nu sitter jag faktiskt och mailar med en engelsman som äntligen har tid att titta på grejerna, så det kanske blir ordning till måndag ändå. Nu sitter jag alltså här och är produktionsledare igen, som jag inte ville vara...
Samtidigt pratar jag med en gammal japansk kompis på Facebook om vårt bröllop nästa sommar och försöker fixa ihop en grej där, det vore så roligt om det funkar!
Vid middagen ikväll sa Christopher att han skulle lägga tjejerna ikväll, och båda var otroligt nog med på det - men så fort det var dags kom Flora såklart in till mig och Alfred, och det slutade med att jag fick lägga henne och Lilly som vanligt, men vi kanske är ett steg närmare åtminstone. Flora vill i alla fall plötsligt att pappa ska hjälpa henne med diverse olika saker, så det går framåt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar