måndag 18 juli 2016

Tvillingkärlek och utflykter

Att sånt här händer på riktigt! På väg ner till stranden idag sa Flora:
- Ninny, ja älka dig.
Lilly: - Ja älka dig ottå.
Flora: - Vill du ålla i min hand?
Lilly: - Ja.
Mitt hjärta sprack ju nästan.
Vi har inte haft nåt vidare väder den senaste veckan heller, men Flora har börjat älska att bada, så hon har fått ner mig till stranden för att bada i blåsten varje dag på sistone, och det gör mig så glad att hon tycker det är roligt! Lilly är lite mer försiktig och har inte velat bada på några dagar, fast vattnet är förvånansvärt varmt trots de låga lufttemperaturerna. Vattnet har varit mellan 19 och 21 grader varje dag, så ibland är det nästan varmare än luften. Alfred badar också även om det är kallt, men det är Flora som har föreslagit att gå och bada nästan varje gång.
Jag glömde ju förresten berätta att vi var på Nordens Ark förra fredagen, tillsammans med familjen vi umgicks med lite på Kreta i höstas. De har fått ett barn till, så det var föräldrarna Johanna och Christian och så Folke, 4 år (som otroligt nog är ännu blondare än våra barn, jag trodde inte det gick) och Åke, 6 månader, och det var jättetrevligt! Det är ju inte lätt att veta om det bara var trevligt att prata lite vid poolen på en semesterort eller om vi faktiskt skulle gilla varann liksom på riktigt också, men det gjorde vi, så jag hoppas vi kan ses fler gånger (de bor i Uddevalla).

I lördags åkte vi till Slottsskogen i Göteborg och träffade våra stockholmsvänner Janne och Lina, som hyrde en stuga på Öckerö, och gick och tittade på djuren och åt lunch. Deras barn Sixten och Olle är nästan exakt lika gamla som våra barn, och de hade som vanligt roligt ihop.
Och igår var jag först ute och plockade av naturens överflöd (fick nästan precis ett kilo vildhallon på bara en dryg timme), och på eftermiddagen åkte jag, Alfred och min mamma till konsumtionens högborg Gekås i Ullared.

Jag tycker det är roligt att åka till Ullared en gång om året, men jag blir så utmattad av det... Men nu har vi i alla fall ett förråd för det kommande året av soppåsar, bakplåtspapper och Colour Catcher. :) Och Alfred fick lite egentid med mamma och Christopher slapp åka med, så alla är nöjda och glada!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar