fredag 22 juli 2016

Tre små vattendjur

För mig som älskar att bada är det underbart att se vilka vattendjur alla mina tre barn har blivit nu! 
Lilly simmar runt helt själv med flytbaddräkt och flytkorv, Alfred hoppar på det djupa och vågade ikväll prova att simma utan sin simväst och Flora vill aldrig gå upp ur vattnet, som håller sig runt 21-22 grader nu när vi äntligen fått riktig sommar. (Jag har några filmer på dem, som jag lägger upp när jag inte är lika trött.)
Och pappan tycker visst inte det är tråkigt att fiska krabbor, som jag gör, så idag fick alla barnen testa på det också.
De fångade en så stor krabba att den knappt fick plats i hinken, så den fick åka tillbaka snabbt, men de små fick vara kvar en stund så barnen hann titta på dem.
Ljuvligt, ljuvligt, ljuvligt!
Jag och mitt ryggskott har treveckorsjubileum idag - jag tror jag ska fira det med att bli bra snart. Det är nästan bra nu, men inte riktigt, det hugger fortfarande till ibland, och det tar några sekunder att räta upp mig när jag suttit, men det går åtminstone åt rätt håll.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar