torsdag 7 juli 2016

Bråkungar

Som lite motvikt till mitt förra inlägg kan jag nu berätta att jag är så trött på ungarna just nu. De bråkar och skriker och slåss och jag blir tokig på dem. Suck.
Till saken hör att både jag och Christopher fortfarande jobbar några timmar om dagen, för mitt uppdrag blev förlängt en vecka in i semestern, och Christopher har ingen riktigt definierad semester i år stackarn, så det gör förstås att barnen inte får så mycket uppmärksamhet som de vill, och då blir det ju ännu mer bråk. Plus att min rygg fortfarande gör skitont (jag fick veta hos kiropraktorn igår att jag nog inte fattat hur illa däran jag var, jag var väldigt nära ett diskbråck), så jag inte kan röra mig fritt.
Igår var vi i vilket fall i Trollhättan och hälsade på Christophers farmor, och båda tjejerna tyckte det var så roligt att de sa om och om igen "jag äkar dammehammo" (jag älskar gammelfarmor), och sen lekte vi på den nya Jan Lööf-Skrotnisse-lekparken en stund (jag hade ont, men barnen hade roligt).
Nu ska vi försöka gå ner till stranden i blåsten en stund för att få lugn på gaphalsarna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar