söndag 10 juli 2016

Semester i Kärra!

Efter en vecka med jobb och ryggskott (mitt jobbuppdrag blev förlängt från 30 juni till 8 juli eftersom det var då byråns semester börjar - och sen har vi bestämt att jag får fortsätta på samma villkor från 1 augusti till 31 december, så det är jättebra!) i Lysekil så är vi nu sen igår i min familjs stuga i Kärra. När vi kom fram igår kväll var mamma på 80-årskalas hos sin storebror, så vi hann äta middag och fixa tandborstning och sånt innan hon kom hem. Eller ja, vi tjatade hem henne, för Lilly slutade aldrig fråga när hennes mormor skulle komma hem, så jag sms:ade och frågade och så trotsade hon alla som ville att hon skulle stanna och kom hem - och jublet från alla tre barnen när hon kom var öronbedövande. :)
Det har varit regnigt och trist idag, men barnen har fått leka med sina sysslingar Maja och Kasper, och jag och Christopher har köpt lite dekorationer (på extrapris) till bröllopet nästa sommar, så alla har varit nöjda ändå. Vädret verkar fortsätta med kyla och blåst flera dagar till, men vi fick ju en varm dryg vecka i Frankrike och en fantastisk Kristi Himmelsfärd här också, så jag ska försöka att inte klaga på vädret än. Jag har ju bara tre veckors officiell semester, men eftersom barnen inte börjar på nya förskolan förrän 22 augusti kommer vi vara kvar här och jobba på distans till nånstans runt 12 augusti, och sen tar vi en vecka till i Lysekil med Christophers föräldrar innan vi återvänder till Landskrona, så det finns ju goda chanser att få en skön sommar ändå.
Och min rygg är mycket bättre. Nu är det mer som mensvärk i ryggslutet och ilande smärta vid vissa rörelser, men jämfört med hur jag mådde för en vecka sen när det tog mig fem minuter att över huvud taget kunna sträcka ut benen när jag låg på rygg och när jag lutade flera grader åt vänster så är jag glad över förbättringen. Nu ska jag försöka vara duktig och göra övningarna som kiropraktorn gav mig och gå ut och gå så ofta jag hinner så min rygg förhoppningsvis inte brakar ihop lika illa igen. Nu ska jag försöka genomlida finalen i fotbolls-EM som mamma vill titta på - jag har lyckats undvika att se en enda minut av det här EM:et, men nu gick det inte längre. Efter 11 år tillsammans med mitt fotbollstokige ex har jag njutit av varje fotbollsmästerskap som jag sluppit se tillsammans med min älskade Christopher som också skiter i fotboll. Men nu kom Zara Larsson och inviger matchen, så än så länge går det bra. ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar