tisdag 5 juli 2016

Lyckan

Igår morse kom Flora in till mig och Christopher vid 5-tiden, och vid 6 väcktes vi föräldrar av att det lät väldigt mycket och ledset inne hos Lilly och Alfred (de brukar vakna vid 8-9 nu på semestern), så Christopher rusade dit - Alfred hade tydligen vaknat av en mardröm och väckt Lilly - så de somnade om allihop. Jag somnade också om, och vaknade vid 8.50, men Flora som låg tätt tryckt intill mig sov fortfarande gott. Jag hade en tid hos kiropraktorn 11.40, och jag hade satt en bröddeg kvällen innan och tidsplanen för att hinna till min tid krävde att jag gick upp och fixade degen för en andra jäsning klockan 9. Så jag smög upp, fixade degen, gick på toa och gick tillbaka till sängen. Precis när jag började krypa ner under täcket lyfte Flora på ena ögonlocket och smålog när hon såg mig.
Mitt hjärta svämmade över - tänk att vi fått äran att ha barn, barn som älskar oss och tycker att vi är det bästa som finns på jorden, det är helt otroligt!
Så jag lade mig bredvid Flora igen och pussade och kramade henne, och hon log med hela ansiktet och det var helt ljuvligt.
Efter en liten stund gick vi in till de andra, som vaknade just när vi kom in, och både Lilly och Alfred blev glada när de såg oss. Lyckan!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar