lördag 27 februari 2016

På bättringsvägen

Sjukstugan är lite bättre idag: Floras ögon varar mindre (men två nätter i rad strax efter hon somnat, igår och i förrgår, har hon vaknat och gråtit och haft ont någonstans, men vi har inte lyckats lokalisera var, så vi har helt enkelt gett henne en Alvedon-supp och så har hon somnat om - hoppas det är bättre inatt) och jag mår bättre, efter att jag fick sova i gästrummet inatt. Ostörd till klockan 4, sen kom Flora ner till mig, men att sova med bara ett barn går åtminstone ganska bra. Så fysiskt mår jag bättre när den värsta tröttheten gått över, men tålamodet hann inte återhämta sig, så med Lillys trots idag och diverse annat tjafs barnen emellan har det varit en skittråkig dag idag. Men vi kom åtminstone iväg till biblioteket och lånade två nya böcker om mina nya favoriter Knöl och Bök, som vi lånade en om första gången vi var på bibblan. Så söta böcker!
Och sen fick barnen vara uppe och se första timmen av Melodifestivalen igen, fast det varit rätt jobbigt de senaste gångerna - för de pratar om det nästan varje kväll ("Sjunga på tv?"). Det kommer bli lite jobbigt när mello-säsongen är över... Vi får se hur de sover inatt, för alla åt jättedåligt, för tydligen gillar de inte tacos längre, så Lilly sa att hon var hungrig när jag lade henne, men jag hade ingen lust att ge henne något då, så hon kanske vaknar snart igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar