torsdag 18 februari 2016

(Andras) vabruari och jobb

Vabruari alltså, vilken sabla skitmånad! I morse när jag och mamma kom till förskolan med barnen (Christopher satt på tåget till Stockholm) så gick jag upp till övervåningen med Alfred, och mamma gick in med tjejerna, och så gick jag ner när jag vinkat av Alfred. Där stod barnen med ytterkläderna på fortfarande och fröken Amra upprepade för mig vad hon just berättat för mamma: en pojke hade kräkts så fort han kommit in (rakt på den andra fröken, så hon fick åka hem och byta om), och eftersom hon vet hur rädd jag är för magsjuka ville hon berätta det direkt. Jag kan tillägga att hon sa att hon förstår mig, med tre barn är det verkligen ingen hit att åka på skiten, även om jag kände mig extremt mesig när jag faktiskt bestämde mig för att ta med barnen hem igen. Alfred fick inte heller stanna när tjejerna skulle åka hem, så jag gick upp för att hämta honom, och som tur var blev han glad när jag sa att han fick åka hem igen (även om han i bilen sen sa att det var tråkigt att han inte fick stanna) - även Alfreds ena fröken sa att hon förstod mig, så det var ju lite skönt ändå.
Nu blir det dock långledigt, eftersom Stella är här imorgon ska barnen vara lediga, och så får de ju inte gå under sportlovet pga min arbetslöshet.
Men jag har fått en intervju på tisdag, så då har förskolechefen gått med på att barnen får komma från 11 och tills jag är hemma från Malmö igen, och nu har jag faktiskt precis fått ett uppdrag (yay!) med deadline nästa fredag, så jag måste ringa igen och fråga om de kan få komma någon mer dag - jag måste bara först räkna på hur mycket tid jag måste lägga på det. (Nu har jag ringt - jag lyckades få tillbaka min telefon från Alfred som fick spela på den medan mormor var ute med tjejerna på sovpromenad - och det går bra: de får gå på onsdag och ifall jag inte hinner klart då får de komma en stund på torsdag också.) Härligt med ett uppdrag! Fast jag blir väldigt nervös för om jag kommer göra bra ifrån mig, men det är väl bara att fake it 'til I make it, hoppas jag. :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar