onsdag 3 februari 2016

Jinxad sömn

Igår kväll när jag lade mig tänkte jag: "Lilly har faktiskt sovit hela nätterna, förutom att hon vaknat till en gång innan vi lagt oss, de senaste nätterna. Men det är bäst att jag inte säger det högt till Christopher, för då jinxar jag väl det." Så jag höll tyst. Men en halvtimme senare vaknade hon, eller om det var Flora som vaknade först - hur som helst vaknade båda två och var superledsna, så jag blev tvungen att lägga mig inne hos dem tills Lilly somnade om. Flora tog längre tid på sig, så till slut tog jag med henne in till mig. Några timmar senare, vid tjugo i fyra, vaknade Lilly igen, och eftersom både Alfred och Flora låg i vår säng gick jag in till henne. Hon brukar somna om fort, så jag tog inte med mig täcke, utan drog bara över mig en barnfilt som inte räckte ner till fötterna, och där blev jag fast i över en timme. Lilly var orolig, och skulle ligga på min arm och kom åt en öm punkt i min axel, och så sprattlade hon och hade sig och jag frös. Så där fick jag för att jag bara ens tänkte att hon sover bra nu för tiden...
Ikväll ska Christopher åka till Stockholm för möten imorgon, men den här gången kunde min mamma komma och hjälpa oss, så hon sover över två nätter, eftersom Christopher inte kommer tillbaka förrän vid midnatt imorgon. Jag hoppas på lite bättre sömn inatt, för idag var jag tvungen att vila på förmiddagen, och tackade min lyckliga stjärna för att jag faktiskt kan göra det och inte har ett kontor jag måste gå till. Men jag behöver få in lite uppdrag snart, för nu är min inkomstförsäkring slut, och a-kassan sänktes efter 100 dagar, så nu är det fattigt. Så om någon behöver nån som kan skriva (typ vad som helst) eller korrekturläsa så säg till! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar