torsdag 11 februari 2016

Ansiktsbehandling och långhelg

Jag visade ju inte någon bild på mitt nyklippta hår igår, så här kommer en där jag försökte dölja mitt trötta och osminkade ansikte. :) Ingen större skillnad mot hur jag brukar se ut i håret, bara bättre klippt än när jag gör det själv, och så lite uppklippt för att få lite mer volym på det.
Idag hade jag en lyxdag för mig själv igen, och åkte till Helsingborg och utnyttjade ett presentkort på ansiktsbehandling som jag fick i födelsedagspresent av mamma i somras.
Först fick jag ett sånt här litet fint fruktfat innan jag fick komma in i behandlingsrummet, väldigt trevligt.
Hon som gjorde behandlingen var gravid, så vi pratade graviditet och barn större delen av tiden, när vi inte pratade porer och krämer och sånt där. Jag har aldrig varit på ansiktsbehandling förr, så jag vet inte hur det brukar vara, men jag blev i alla fall invirad i varma handdukar och masserad och skrubbad och insmord och klämd och fuktmaskad och allt möjligt, och det var väldigt behagligt.

Hon avslutade med att lägga en lätt makeup, så jag var piffad och klar för att äta lunch med mamma efteråt.
Sen hämtade jag mina finingar på förskolan (de har gjort alla hjärtans dag-kort till oss), och när en fröken på Alfreds avdelning just berättade att det var två barn som hade löss igen och jag sa att "det är åtminstone bättre än magsjuka" så kom en liten flicka ut från avdelningen längre bort i korridoren och berättade att ett barn just kräkts. (Tydligen var det någon mer som redan var sjuk, men ingen hade åtminstone kräkts på förskolan innan just då.) Så jag fick ut Alfred illa kvickt och gick ner och hämtade tjejerna, och frågade om det var någon som var dålig där nere också: fyra barn hade diarré på grannavdelningen, men ingen hade drabbats på vår avdelning än (ta i trä). Så jag smsade Christopher så fort vi kom ut och frågade om han höll med om att vi skulle låta barnen vara hemma imorgon när det ändå är fredag, och han tyckte det var en bra idé. Så jag smsade båda avdelningarna direkt och sa att vi tar långhelg och stannar hemma imorgon för att minska risken, och lade till att jag hoppas på att både vi och personalen slipper eländet. Nu hoppas jag bara på att det hjälper, men vi får se. Min naiva förhoppning om att vabruari kanske inte skulle vara så illa här nere i Skåne där våren kommer tidigare hade jag inte mycket för...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar