tisdag 17 maj 2016

Hej igen

Jag har blivit lite dålig på att blogga på sistone, efter att jag insåg att det blivit ett stressmoment för mig att jag bestämt mig för att jag måste blogga varje dag, så nu slarvar jag lite när jag inte har nåt särskilt spännande att skriva om. Så den här bilden är från i helgen, under en av de sällsynta stunderna då barnen inte bråkade i söndags. I lördags var vi och hälsade på en barndomsvän till Christopher med familj, där det ingick en ny fyraveckors bebis, det var jättetrevligt.
Nu blommar vårt äppelträd. Vi har en ganska väl upplagd trädgård: först blommade plommonträdet, och när det nästan blommat ut började päronträdet blomma, och när det nästan var färdigt kom äppelträdet igång. Så fint! Jag upptäckte härom dagen att hålen mellan blombladen också är bladformade: extra fint!
Och på tal om blomblad har jag fått en ny hobby: origami! Jag har i extremt god tid börjat vika pappersblommor till dekorationer på vårt bröllop, och nu har jag börjat med fjärilar också.
Vi hade en extremt sur och bråkig morgon idag, och jag fick ont i magen igen efter att ha varit bra sen Kristi Himmelsfärdshelgen i Kärra. Men på lunchen gick jag ut och powerwalkade/sprang (och Christopher golfade), och det var riktigt roligt, så sen mådde jag bättre. Och efter förskolan åkte vi alla fem till lekplatsen vid stranden i Borstahusen för att ha lite trevligt ihop.

Och det var trevligt, vi klämde bland annat sönder en massa sand som stelnat. Det var egentligen inte så kallt att man behövde vantar, men Alfred som vägrade vantar hela vintern och blev helt narig om händerna, har nu börjat vilja ha på sig vantar ute hur varmt det än är...
Men sen hade vi ändå en skitbråkig middag (både Alfred och Flora vägrade sätta sig och vägrade smaka på maten, men Lilly satt still och åt bra åtminstone) och läggning också (Lilly, som skulle läggas av pappa, smet in till mig och Alfred hela tiden och skrek en massa, och till slut fick hon sova med mig och Alfred - jag måste nog lägga henne varje kväll ett tag tills hon lugnar sig. Jag gjorde ju det med Flora ett tag, och nu verkar det vara Lillys tur).
Men till middagen skördade jag lite av vår egen sallad för första gången! Yay!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar