torsdag 30 juni 2016

I Lysekil

Efter bara två dagar hemma i Landskrona (som vi spenderade med att jobba samt umgås med Emil med familj) har vi nu åkt till Lysekil. 
Men först en bild från i förrgår när barnen lekt med vattensprutor på balkongen och sen torkade sig på golvet i köket tillsammans. Att det nu går att ta fina kort på dem tillsammans är så roligt!
I morse när vi stressade för att packa inför att åka till Lysekil hände detta: ryggskott när Lilly vägrade låta pappa byta hennes blöja när hon bajsat. När jag tvättat henne i handfatet vred jag till ryggen när jag satte ner henne, och det gör nu så helvetiskt ont. Bilden ser ut som ett skämt, men det är på riktigt det enda sättet jag kan stå upprätt på. Det är antingen så med böjda knän eller framåtlutad som Quasimodo. 
Jag har fått en tid hos okänd kiropraktor i Lysekil imorgon förmiddag och hoppas på att det hjälper. 
Pga ryggskottet blev det inga foton på lilla systerdottern Tutan vid stoppet på vägen i Kärra, där Johanna, Victor och än så länge namnlösa Tutan är med mamma, för jag låg mest på golvet. 
Men från golvet i Lyse tog jag åtminstone en bild på Flora, som Johanna tyckte var så fantastiskt snyggt klädd (hon hade valt själv som vanligt). 
Och Lilly piffade också till sig. 
Nu ligger jag med en sovande Alfreds huvud på min mage och har varken riktigt hjärta eller ryggstyrka att ta mig upp - synd att jag inte borstat tänderna än...
Jag fick förresten sitta i framsätet i bilen idag för att Christopher tyckte att jag behövde sitta bekvämt, så vi testade att sätta Alfreds stol där bak med tjejerna, och den fick plats! Och de hade så roligt i baksätet ihop! Alfred skojade och tjejerna skrattade så de skrek stora delar av vägen, det var fantastiskt. Jag filmade lite (filmade vägen för jag kunde inte vända mig om) när de sjöng och skrattade, men filmer kan man bara lägga upp från datorn och inte mobilen, så den får jag lägga upp en annan gång - gulligt var det i alla fall!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar