söndag 5 juni 2016

Perfekt långhelg

Vi har haft ännu en fantastisk dag i stugan - vilken perfekt långhelg att åka hit! Vi hade planerat att köra till Stockholm den här helgen för att träffa lilla Tutan plus gå på 45+45-årsfest, men skippade det eftersom Johanna och bebisen kom hit, och åh vad jag är glad att vi slapp köra 60 mil åt varje håll och istället kunde åka hit och njuta av sol och bad! Synd att missa festen, men det här är ändå bättre.
Tjejerna har sprungit runt nakna större delen av tiden idag, och därmed fått kissa på gräset, och det blev även Flora intresserad av. Hon har annars varit väldigt opeppad på potta och toa på sistone, och det händer aldrig något de få gånger vi fått henne att sätta sig på toan. Men när hon såg att Lilly ställde sig med benen brett isär för att kissa på gräset ville hon också prova, och när hon stått en liten stund så kissade hon! Och detta lyckades hon med två gånger. Så i sommar ska vi nog kunna bli av med blöjorna skulle jag tro.
Barnen har lekt mycket med syssling Agnes och hennes kusin Elsa idag också, och idag hade fantastiska Agnes med sig ett paket till tjejerna: hon hade sytt en luvtröja med kaninöron och tillhörande byxor i slöjden till dem! Såååå gulligt!!
Barnen leker mycket mamma-pappa-bebis med varann nu. De är nånstans och leker och så hör jag en ropa "Mamma! Mamma! Mamma!" men när jag kommer dit så är det inte jag som är mamma, utan då är det Alfred. :) De turas om, en ligger på golvet och sprattlar och en är mamma, sen vet jag inte riktigt vad det är de gör mer än att ropa på mamma, men de har roligt i alla fall!
Flora har varit lite smått bebis den här helgen: jag tror att hon blev påverkad av sin lilla nya kusin - hon blev sotis när jag höll den lilla, och att jag åkte hit en dag i förväg utan henne och Lilly hjälpte inte direkt heller. Så nu ska hon följa med vart jag än går, hon vill amma och hon ska bäras, och om jag inte bär henne så håller hon fast i mitt ben när jag går. Lilla loppan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar