torsdag 9 juni 2016

Sista förskoledagen imorgon

Daddy's home again, och allt gick bra med mormors hjälp. Eller ja, så bra det nu går med två trotsande 2,5-åringar. Mormor brukar ha en ängels tålamod med tjejerna, men till och med hon blev arg på Lilly ibland, och vid efter läggningen hade hon full förståelse för att jag blir less ibland. Läggningar alltså, vad jag hatar dem nu, jag är så trött på allt krångel. 
Imorgon är det tre år sedan vi hade rutinultraljudet för tvillingarna (så nu för exakt tre år sen var jag extremnojig) och imorgon är också barnens sista dag på förskolan Gläntan Lek & Lär. De är bara glada och tycker det låter roligt att de ska börja på en annan förskola sen, det är mest jag som tycker det är lite sorgligt att sluta... Men den ligger på vägen hem från den nya, så det är ju faktiskt ganska lätt att hälsa på om vi vill det. 
Jag har inte kommit på några bra avskedspresenter att ge fröknarna, så det får bli varsin burk hemgjord svart vinbärssylt bara, jag hoppas att det kan duga. 
Sen kom vi på för sent att vi egentligen behövt ha dem på förskolan i några dagar nästa vecka också innan vi åker till svärföräldrarna i Frankrike, eftersom vi fortfarande jobbar då, men de hade redan planerat ledigheter när vi bad om det, så nu måste vi få ihop jobb och barn själva nästa vecka, så det får helt enkelt gå. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar