söndag 26 juni 2016

Frankrike dag 7 och 8

I torsdags åkte vi till ett minizoo i närheten.
Jag tog mest foton med stora kameran, och dem har jag inte lagt in i datorn än, så det får bli de få bilder jag tog från mobilen, till exempel den här på en fantastiskt färggrann papegoja.
Och på far och son Hansby som råkat klä sig nästan identiskt.
Och på lilla spöklammet.
Sen åkte vi och köpte matchande plastskor hela högen, för att vi skulle åka och bada i floden där det är stenstrand och -botten. Då är det viktigt att ha fashionabla skor.
Såhär såg det ut när vi åkte över floden.
Och här badade vi - det var minst 25 grader varmt, så barnen badade allihop lääänge.
Såhär ser det ut när vi är ute och kör, eftersom vi följer efter Maria och Kjell nästan överallt eftersom vi inte hittar till så många ställen.
På midsommarafton åkte vi till närmsta staden Béziers för lite sightseeing innan midsommarlunchen hos vänner till Hansbys. Flera små gator har pyntats med paraplyer, väldigt fint!
Vi gick in i katedralen och tittade lite, och Lilly hade i bilen på vägen till stan plötsligt börjat prata om sin morfar, som hon aldrig träffat, eftersom han dog redan 1997.
Så vi tände varsitt ljus för honom och för min syster Fina.
Sen tittade vi på utsikten från stan. All bebyggelse är väldigt beige här i krokarna, men det är fint!

Nerium blommar lite överallt och sätter färg.

Sen åt vi midsommarlunch hos Therese och Rolle där vi var en sväng första dagen när vi just kommit hit, och barnen (och vi) fick bada i poolen.
Och oj vad kul de hade! Jag tror vi spenderade två timmar i poolen, och jag blev helt slut av att fånga hoppande barn. Men vad stolt jag var över dem! Bara för några dagar sen vågade tjejerna knappt doppa mer än fötterna. De stod dessutom snällt och väntade på sin tur medan de andra hoppade, gulliga ungar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar