söndag 26 februari 2017

Dolly Style och kompiskalas

Igår hade vi en överraskning åt barnen: för någon vecka sen när jag och Christopher var på köpcentret Center Syd i Löddeköpinge såg jag reklam för att Dolly Style skulle komma dit igår. Förra årets Melodifestivalskiva går fortfarande varm här hemma, och Floras absoluta favoritlåt är Dolly Styles "Rollercoaster" - Alfred har tröttnat på den, men jag tänkte att han kanske skulle tycka det var roligt att se dem på riktigt ändå.
Det var smockat med folk och massor av små barn (främst flickor) som satt på föräldrarnas axlar, så det var inte lätt att se, men ibland fick vi små skymtar.
Jag hade Flora på axlarna och Christopher Lilly, och Alfred stod och nöp oss i benen för han var skitsur och ville åka hem... :D Flora hade totalt stenansikte, men sa att hon tyckte det var roligt att se dem, och själv stod jag och hade av outgrundlig anledning tårar i ögonen och en klump i halsen - jag vet inte riktigt varför, men jag antar att jag blev rörd av att så många barn var så glada.
Sen var det signering av merchandise som de sålde, men det var våra barn tack och lov inte intresserade av - tack och lov för att kön direkt blev typ hundra meter lång.
Och när jag förklarat för Alfred att om det varit en artist som han gillade men inte Flora och Lilly så hade vi också åkt, men den här gången var det tvärtom och då åkte vi för tjejernas skull, då blev han lite gladare.
Idag var det äntligen dags för Alfreds kompiskalas! Han hade bjudit fyra kompisar från sin och från tjejernas avdelning på förskolan, varav en inte kunde komma, så det blev hans bästis Melker och Noel och Charli som kom. Alfred hade beställt en rymdrakettårta, så då blev det det.
Alfreds egen NASA-kopia-logga.
Och guld i dukningen eftersom det är hans favoritfärg. Det var full fart från första stund, så till den milda grad att Flora inte vågade lämna min famn första halvtimmen.
Det blev två intensiva timmar med korv med bröd, dansstopp, fiskedamm med en påse med pyssel och lite godis, och sen fick de pyssla ihop varsin egen superhjältemask, sen tårta och fika och så hann de inte ens med sista leken där man skulle sätta svansen på en häst, men Alfred var mycket nöjd ändå.
Efter ett intensivt kalas gömde jag och tjejerna oss i tältet i lekrummet och tittade på låtarna från gårdagens Mello.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar