torsdag 20 oktober 2016

Täcken och lyx!

Alla våra barn har fått täcken!
Alfred har haft ett täcke ett tag, men sällan använt det, men de senaste nätterna har Flora och Lilly vaknat och varit frusna - de har aldrig nånsin använt täcken, de har ju alltid pyjamas och det brukar räcka. När vi någon gång provat filtar har de bara snurrat runt och lekt med dem och sparkat av sig dem. Men nu tog jag fram de två extra täcken vi haft liggande länge och gav dem varsitt påslakan, och de tyckte det var roligt att få egna täcken, och använder dem faktiskt utan en massa krångel. Stort: nästan tre år utan täcke, men nu var det dags.
På sistone har barnen sovit ganska bra allihop: det händer ofta att åtminstone en av dem sover hela natten utan att komma in till oss, och det har skapat den oerhörda lyxen att jag och Christopher dels kan få titta på tv ostörda på kvällarna, dels att vi får sova hyfsat. Helt fantastiskt!
Men jag kommer faktiskt ihåg att jag fick lite ångest när jag var gravid med tvillingarna över att vi skulle börja om med vaknätter när då Alfred äntligen börjat sova bättre, och tjejerna är ju nu bara lite äldre än vad han var när de kom.
Nu ska vi faktiskt ta och titta lite på den där tv:n. :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar