måndag 3 oktober 2016

Stackars stackars mig

Idag för ett år sen åkte vi till Kreta, idag skar jag sönder en tå på en potta. 3 oktober 2015 - 3 oktober 2016: 1 - 0.
Jag var nere i arbetsrummet och Christopher hade värmt lunch åt oss uppe i matrummet, och jag tog med mig datorn upp för att titta på ett avsnitt av min nya favvoserie "Casual" medan vi åt, och eftersom jag höll i datorn såg jag inte jättenoga var jag gick, utan snubblade på pottan som stod i köket. Jag lyckades få in foten i hålet, och när jag trampade ner kände jag att det gjorde rejält ont i vänster "ringtå". När jag trasslat mig loss, ställt ner datorn och tittade på min tå såg jag att den slitits upp riktigt djupt.
Christopher plåstrade om mig, och sen åkte jag till vårdcentralen och fick vänta en timme och sen blev jag hoplimmad - det var för trångt att sy på undersidan av tån, och läkaren och sköterskan fick improvisera hur de skulle bära sig åt.
Till slut fick jag en fingerskena ovanpå foten för att tån ska hållas så orörlig som möjligt, och det har nästan inte gjort ont sen dess åtminstone.
Medan jag skrev detta hittade Christopher lusägg i Floras hår, och jag gick upp och hittade ägg även i Alfreds och mitt hår... Så nu är det 2 - 0 till 3 oktober förra året och lusbehandling som väntar imorgon bitti. Suck.

2 kommentarer:

  1. Hon satte foten i en potta... (sorry, kunde inte låta bli). Hoppas foten läker och lössen dör snart!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, läkaren kunde inte heller hålla sig. :)
      Tack! Tån gör knappt ont och vi har inte hittat några överlevare efter morgonens schamponering.

      Radera