onsdag 26 oktober 2016

Blöjor fram och tillbaka

Lilly har kissat på sig varje dag ute på gården på förskolan efter lunch de senaste dagarna, några gånger två gånger på samma dag, så igår bestämde Christopher med fröknarna att hon skulle få ha blöja på sig efter lunch när de går ut. Lilly hade absolut inget emot det, hon ville till och med ha på sig blöja direkt på morgonen eftersom hon hade uteklubb på förmiddagen, så då fick hon väl ha det då. Jag vet inte varför hon kissat på sig, för hemma har hon inga som helst problem med att gå på pottan i tid, men det är visserligen lite långt att hinna till toaletten på förskolan eftersom deras avdelning är en trappa upp, men jag tror att hon egentligen skulle hinna om hon ville. Jag har sett i tvillinggruppen att det är andra barn i samma ålder som också börjat kissa på sig på förskolan, så det kanske inte är helt ovanligt, så jag oroar mig inte över det även om det är lite tråkigt, men jag tänker att det väl förhoppningsvis går över fort.
Flora å sin sida lade sig utan blöja på riktigt för första gången på kvällen, för hon var "svettig om rumpan", så vi tog av blöjan. Och det gick hur bra som helst!
Alfred har fått två nya "gosedjur", efter att vi läst en kompisbok som tjejerna fick av mormor i födelsedagspresent, där Kanin får ett lugn-och-ro-hjärta av sin mamma för att kunna lugna sig när han är arg: när Alfred var bråkig härom dagen gick han och jag ner i arbetsrummet och sydde ett hjärta åt honom. Det röda tyget jag hade var inte särskilt mjukt, så jag tog fram ett svart sammetstyg också, men han ville ha ett rött hjärta och så kunde han tänka sig en svart oval också, så då gjorde vi båda, och Alfred fick peta i stoppningen själv. Vi får försöka komma ihåg att ta fram dem när han är bråkig, så får vi se om det har nån effekt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar