onsdag 25 januari 2017

Kämpa immunförsvaret!

Heja kvinnliga Reis-sidans immunförsvar, kämpa! Flora och Lilly mår fortfarande bra, och jag är åtminstone inte hälften så sjuk som Christopher och Alfred. Stackars lille Alfred: vad jag kan minnas har han aldrig haft feber i mer än en dag, men han har varit precis lika dålig idag som igår, och bara legat still framför tv:n hela dagen och knappt velat äta något fast jag köpt en massa frukt och Mariekex och lockande grejer, men vi har åtminstone fått i honom rätt mycket nyponsoppa. När det var dags för middag började han gråta för han var så trött på att vara sjuk, och då plötsligt kom jag ihåg att jag ju faktiskt köpte munsönderfallande Alvedon åt honom för rätt länge sen - han hatar (såklart) att få Alvedon-supp i rumpan. Så vi fick, motvilligt, i honom en sån upplöst i vatten på sked, och en halvtimme-timme senare fick vi vårt första leende på två dagar. Och när det var dags för egentid var han nästan som vanligt, det var så härligt. Så jag hoppas han mår bättre imorgon så han slipper eländet snart.
Men det verkar vara en seg influensa som går i år: mamma (som är vaccinerad, men tydligen träffade de inte rätt med årets vaccin, hade hon fått höra, de får ju chansa på vilken sorts influensa de tror blir störst varje år) har varit utslagen sen i söndags.
Christopher har också fortsatt vara helt sänkt idag, och jag mår inget vidare men har åtminstone inte feber, så jag har jobbat plus fixat det mesta hemma, plus handlat mat, plus lämnat och hämtat på förskolan etc etc. Så jag tänker ha det innestående när han blir frisk, även om jag inte kommer vara tvungen att vila pga sjukdom. Men nu ska jag gå och lägga mig - jag har haft svinsvårt att somna de senaste nätterna, så jag behöver några timmar extra för att få ihop någorlunda antal timmar sömn.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar