lördag 13 augusti 2016

Utan barnen i över två dygn

För första gången sen tjejerna föddes ska jag vara ifrån dem i mer än en arbetsdag: lite drygt två dygn till och med. Gaaaaaah! När Alfred var 1,5 var jag ifrån honom i fyra dygn, men sen dess tror jag inte att jag har lämnat något av barnen mer än på dagtid, vad jag kan minnas. Och sovit i annat rum då och då, men det har ju ändå varit i samma hus.
Christopher åkte med barnen till Lysekil klockan två idag (dit hans föräldrar samt syster med sina två barn också var på väg), och alla barnen var hur coola som helst - Lilly sa att hon skulle sakna mig, och så kramade och pussade de mig och satte sig i bilen och vinkade. Jag och mamma ska nämligen köra upp till Stockholm tidigt imorgon bitti för att gå på lilla systerdotter Tutan/Nicos namngivning, vilket jag inte vågat berätta för barnen, eftersom framför allt Flora pratar om lilla Nico jätteofta, och jag tror att de skulle bli väldigt ledsna om de visste att jag ska åka och träffa henne, så jag har sagt att jag ska jobba. Jag tror att det hade blivit ett jobbigare avsked om jag hade åkt ifrån barnen också, så det var nog bra att det var de som fick åka ifrån mig istället. Flora är fortfarande väldigt mammig, så jag var osäker på om jag egentligen ville åka ifrån henne, men både Christopher och mamma sa åt mig att jag absolut skulle åka, så då gör jag väl det. Jag är dessutom så utmattad just nu att det känns som att jag har sockerdricka i huvudet så det är nog en bra idé att jag får vila lite. Inte för att det blir jättemycket vila kanske, eftersom vi ska åka klockan 7 imorgon bitti, men jag har åtminstone fått ligga i soffan under eftermiddagen idag och nu tittar vi på tv utan att bli störda, och lyckas jag bara komma i säng tidigt ikväll så ska det väl vara okej. Och så ska vi bo på hotell i Stockholm innan vi åker tillbaka på måndag förmiddag igen, så det blir skönt.
Åh, nu ringde de just på FaceTime, och det var så dålig bild att jag knappt kunde se dem... Mina gullungar. :( Bäst att gå och sova snart.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar