onsdag 31 augusti 2016

Barnens fotostudio

Ikväll har jag och barnen tränat lite på fotokomposition. Typ. Eller jo, faktiskt på riktigt. När jag visade åtminstone Alfred att det blir finare om objektet är i mitten så lärde han ju sig det fort, och Flora fick också lite grepp om det. Lilly kom så långt att hon faktiskt lärde sig var på skärmen på mobilen man skulle trycka, för det kunde hon visst inte - hon är inte lika mobiltokig som de andra två.
Flora inledde suddigt.
Alfred suddade på håll,
men sen blev det bättre!
Alfred ville pussas på kort, men Flora lyckades inte fånga det.

Så det slutade med att jag fick ta kort på oss istället, fast då var det slut på pussandet.

Men sen nailade hon ett kort på mig och Lilly!
Och sen var det Lillys tur. Det började bra.
Men sen var inte riktigt alla fotoobjekt med längre.
Slut på poserandet.
I övrigt har jag börjat känna av en förkylning nu, så jag har väl åkt på barnens nu. Hoppas bara det blir lika lindrigt för mig som för dem för jag har för mycket jobb just nu för att ha tid att sega. Jag ignorerade i alla fall mitt halsonda när vi hämtade barnen (alla var kvar till 15 idag och det gick jättebra!) och så åkte vi och badade i Borstahusen igen. Lite kallare i vattnet nu, men fantastiskt klart och fint och skönt ändå. Nu soffläge!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar