måndag 12 september 2016

Bad på Lill-Olas

I morse lämnade vi på förskolan och Flora grät inte en endaste liten sekund för första gången (nej, andra kanske? Ovanligt i alla fall - hon brukar gråta när vi går och sen blir det bra fort), och det var väldigt skönt. Sen tog jag tåget till Malmö för att jobba, och blev kvar ända till klockan 16, fast jag bara jobbar halvtid. Jag blev tvungen att springa till tåget och blev helt genomsvettig, och det var så varmt på tåget att jag fortsatte svettas ymnigt hela halvtimmen hem till Landskrona, så när Christopher ringde frågade jag om vi inte kunde åka och bada, och det var klart att vi kunde. Så familjen hämtade mig på stationen, och istället för att åka till Cement i Borstahusen körde vi till Lill-Olas, som ligger kanske en kilometer längre bort. Vi har bara promenerat utmed stranden där förut, men aldrig badat, så det blev premiär - och det var helt underbart!
Nu var det visserligen nästan vindstilla idag, så jag vet inte hur det är när det blåser, för det var inget som skyddade mot vinden, men idag var det faktiskt ännu härligare än i Borstahusen.
Christopher hade dock missat att packa ner mina bikinibyxor, men bh:n var med, så det fick bli trosor och bikini-bh och så "go commando" på hemvägen.
Det var fortfarande 20 grader i vattnet (19,8 enligt en digital termometer på bryggan), så Alfred badade glatt, och för mig var det oerhört ljuvligt att bada efter all svett. Flora fick nån attack när vi kom ut på den långa långa bryggan och bara skrek och ville varken bada eller bli buren eller nånting, så vi gav upp och turades om att bada medan hon satt och var sur. Lilly doppade sig snabbt men tyckte det var lite kallt.


När Flora till slut fick ha pappas telefon lugnade hon sig något.
Lilly kollar in mina blöta trosor.
Vattnet genom plankorna på bryggan.
Vädret ska fortsätta vara fantastiskt resten av veckan, så det får bli fler bad!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar