torsdag 29 juni 2017

Tvillingar i sitt esse

Christopher åkte upp till Lysekil över dagen idag för att klippa gräs och fixa lite, och tog med sig Alfred (han frågade igår vem som ville med och Alfred var frivillig).
Så jag och mamma var kvar här med tjejerna, och de var en fröjd hela dagen! De visade verkligen upp det bästa med att vara tvillingar och bråkade inte en endaste gång. Eller jo, vid ett tillfälle sa Flora "Lilly sluta!" och då sa Lilly förlåt och så fortsatte leken. Jag trodde knappt mina öron. De lekte hela dagen utan krav på att underhållas - mycket mamma-pappa-barn, vilket är Lillys favorit just nu, men också helt nya lekar som att måla varandra i ansiktet med en pensel med bara vatten på (som de skrattade!).
Underbart var det!
På stranden med nya badbyxorna, som jag efter mycket letande och frågande på Facebook hittade, eftersom jag vägrar köpa bikinis med bh till små barn. (Tack Stadium och Åhléns, skäms på övriga kedjor som H&M, KappAhl och Lindex i det här avseendet.)
Det är tråkigt att det ofta blir så mycket bråk när alla tre barnen leker tillsammans, men det är väl svårt att undvika eftersom Alfred är äldre och vill leka på ett annat sätt, men synd ändå. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar