söndag 4 juni 2017

Gullig storebror

Alfred har varit en så otroligt gullig storebror idag! Det började i morse med att han låg och pratade med Lilly i sängen (jag sov, men Christopher berättade när jag vaknade):
- Du är så gullig Lilly. Får jag titta på ditt ansikte? Du är så gullig, jag älskar dig! Vill du ha täcke? Vill du ha smalt täcke eller tjockt täcke? Smalt täcke? Ska jag hämta din varg?
Alltså gullchock! (smalt täcke = tunt täcke)
Lite senare under dagen när barnen bråkade och skrek och jag fick nog och vräkte ur mig att då kanske vi ska strunta i att ha sommarlov och låta barnen vara på förskolan hela sommaren, eftersom de bara bråkar när vi är här (pedagogiskt till max), då gick Alfred iväg med Lilly och sa till henne att de måste lugna sig, och förklarade för henne vad lova betyder, eftersom de skulle lova att sluta bråka.
Jag har sagt till honom att jag blev superstolt över honom för att han var en så snäll storebror och att jag blir så glad när de är goa mot varann - bäst att uppmuntra detta!
I övrigt idag var jag och mamma och tittade på min systerdotter Stella som skulle på studentbal: i Varberg går alla som ska på balen på parad genom stan på väg till Societén där balen hålls. Det regnade och var tråkigt väder, men alla tonåringarna som ville visa upp sina fina kläder var tappra utan jackor ändå. Jag konstaterade att typ 90 % av alla tjejerna var över 170 cm långa, hade perfekta kroppar och långt svallande hår och att nude-färgat och mörkblått var årets färger och att väldigt många klänningar var bara i ryggen med någon form av snörning. Och att Stella var vacker som en dag!
Och så duschade Christopher alla barnen idag för första gången på flera veckor, och sen klippte jag Lillys hår. Hon är nämligen så enormt håröm, och på sistone har hennes hår varit så långt att hon luggas nästan varje gång vi spänner fast henne i bilen och när man ska flytta undan armen hon somnat på på kvällen. Så jag klippte av en rejäl bit, och det gjorde att hennes lockar kom fram ännu mer. Jag fattar inte var de där lockarna kommer från, men jag älskar dem!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar