måndag 26 juni 2017

Sommarfunderingar och blöjfria barn

Jag har ju glömt berätta att Lilly har slutat med nattblöja! Hon provade första gången veckan innan jag åkte till Italien, och har bara haft en olycka sen dess (när jag var i Italien). Superduktig är hon! Så nu är hela familjen helt blöjfria (japp, jag med. ;) ).
Nu är vi i Kärra för sommaren. Vi hade tänkt åka till Lysekil i onsdags eller så, för att fira midsommar där och stanna en dryg vecka, men Christopher kände sig så stressad i förra veckan att vi bestämde oss för att skippa det - jag var så stressad att jag höll på att gå under i början av juni för att vi nästan aldrig var hemma: vi var i Kärra tre helger i rad (två långhelger och sen Stellas student), och så är jag ju i Malmö två dagar i veckan och så skulle jag till Italien, så jag kände att jag inte skulle hinna göra färdigt något jag behövde hemma, och sen kom samma känsla ikapp Christopher. Så vi stannade hemma på midsommar och bara struntade i alla firar-måsten – barnen hade firat midsommar på förskolan dagen innan. Christopher tog tag i den enorma tvätthögen som behövde strykas och jag sydde saker som behövde fixas, och så tog vi det lugnt (och bråkade en massa med barnen för vi var trötta och hade en massa att göra osv) och det var ärligt talat rätt skönt.
Och för att vi stannade hemma kunde vi träffa några gamla vänner till mig från Stockholm som firat midsommar i Skåne och kom till oss dagen efter. Jonas och Lina och deras barn Joline och Jill stannade över natten, och vi hade supertrevligt, och det var extra roligt eftersom de tyvärr inte kan komma på bröllopet, så då fick vi lite tid med dem nu istället.
Det var första året någonsin som jag frivilligt skippat midsommarfirande (ett år på gymnasiet jobbade jag kväll på ett äldreboende och ett år var jag tvungen att åka till London med jobbet), men eftersom jag äntligen lärt mig att juni alltsomoftast är en månad med skitväder och att det typ alltid regnar på midsommar ändå så tog jag det med ro. Däremot tycker jag att vi liksom inledde sommaren lite senare än vanligt, eftersom vi kunnat lyxa med att vara på västkusten från tidig juni rätt många år i rad, fast med tanke på vädret har det ju inte gjort något. Och denna insikt har också gjort att jag börjat fundera på om vi kanske ska åka utomlands en vecka i juni nästa år? Jag har aldrig velat åka bort under sommaren, för då kan det ju vara så härligt i Sverige ändå, men med junivädret och att Alfred blir 7 nästa år, vilket är översta åldersgränsen för Vings Lollo & Bernie-klubb, som han ju så gärna vill prova, så kanske jag ska försöka hitta en charterresa åt oss i juni nästa år.
Sommarlovshej från knälejonet, som är tillbaka i min ägo!
Jag och Christopher har visserligen inte sommarlov än, för vi ska jobba ett par veckor till, men vi gör det åtminstone med utsikt över havet, en stor altan och nyinstallerat fiber – yay!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar