söndag 13 november 2016

På egna äventyr med bara en liten knasboll

Nu är jag för trött för att skriva nåt vettigt igen, men jag har åtminstone en bild från när bara jag och Alfred var en sväng på stan idag. Jag behövde gå till Apoteket för att be om råd om min krångliga mage, och tog med mig bara ett barn. Vi fick dra lott om vem som skulle följa med, för alla ville, och förtvivlan blev stor från de två som inte fick följa med. Men pappan tog med dem ut på cykeltur, så till slut blev det okej ändå. Och jag och Alfred fick bra råd från en apotekare, Alfred fick välja Planes-plåster och tandborste med superhjälte på och sen fick han en "skumdricka" = chailatte från Espresso House innan vi gick hem igen (eller han cyklade och trallade Pippi-sången nästan hela vägen). Skönt att vara med bara ett barn ibland!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar