tisdag 8 november 2016

Musik, vattenfärger och ugglor

Lilly har lärt sig rita ugglor! Hon bad mig rita en och så ritade hon av den och sen fortsatte hon bara.
Flora har blivit väldigt förtjust i att måla med vattenfärger och vill göra det varje dag - jag lyckades undvika det hemma länge för det blir så kladdigt, men nu har jag fått ge upp.
Alfred blir mer och mer intresserad av musik, och det är jag så glad för. Jag har spelat lite olika skivor för honom och han har gillat det mesta - han älskar några låtar med mitt favoritband Eggstone - och just nu gillar han Orups "Trubbel" och Alcazars "Crying at the Discoteque" mest, men han gillade även The Cure och indiebandet Napoleon från Uppsala med min barndomsvän Julias bror Alexander. Och Timo Räisänen har han gillat sen han var knappt två, och Veronica Maggio har också varit en favorit länge.
Idag följer vi det amerikanska presidentvalet, och Alfred blev helt orolig för att Trump ska vinna, eftersom jag berättade för honom att han är arg jämt. När han ville att jag skulle förklara på vilket sätt Trump är dum sa jag att han typ alltid är så arg som jag var på Flora i morse, så då fattade han... Jag och Flora hade varsitt meltdown i morse, där Flora började med att tjata om ett halsband hon inte fick låna, jag blev arg och sen trappades det bara upp tills hon satt vid köksbordet och vägrade äta och jag var så arg att jag vrålade åt henne flera gånger. Riktigt usel morgon. Så vi hoppas på att få vakna till nyheten att USA har fått sin första kvinnliga president imorgon istället!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar