lördag 26 november 2016

En dag full av trevliga möten + långa barn

Jag skulle ju berätta om igår, men nu blev det sent igen... Lite kort ändå: jag åkte till Malmö på morgonen, svintrött efter att Flora sovit oroligt med ont i halsen (jag fick visserligen sova i gästrummet efter att Christopher kom hem, men det blev för få timmar) - jag hade nästan hoppats lite på att hon skulle vaknat med bara lite feber så jag kunde vara hemma med henne, men självklart är jag glad att hon slapp feber. Jag får sova när jag blir gammal. ;) Jag åkte i alla fall på mitt möte, med en kund som jag just fått bli copywriter för, vilket jag är väldigt glad för, för att han skulle få berätta mer om sig och sitt möbeldesignföretag Norrgavel så jag skulle få en känsla för det. Det var intressant och trevligt, så det var ju helt okej att åka ändå.
Jag jobbar ju bara halvtid, och jag ligger plus på timmar redan den här månaden, så istället för att åka till kontoret efter mötet hade jag bokat in att ta en fika med Per Sunding, sångaren i Eggstone (som varit mitt absoluta favoritband sen 1994) i Tambourine Studios, som han är delägare i. Tambourine Studios är helig mark för swindie-fans, och jag har varit där ett gäng gånger förut, men det var runt 10 år sen jag var där sist, och det var flera år sen jag träffade Per senast också.
Nu var det nästan 20 år sen (gooode tid vad tiden går!!) Eggstone släppte sin senaste skiva, men Eggstone är ändå alltid Eggstone, och Per är ändå alltid min idol, även om vi blivit någon form av kompisar under årens lopp, men jag var åtminstone inte nervös för att träffa honom nu, utan det kändes bara trevligt. Lustigt nog kändes han nästan lite nervös i början, vilket var en udda twist. Men vi hade i alla fall väldigt trevligt, och efter att han varit tvungen att gå in i studion och fixa till en grej med en inspelning så gick vi och åt lunch också.
Sen hem och jobba lite och hänga med barnen och sen åkte jag på en föreläsning om "positivt föräldraskap" på Montessori, där vi blivit utlovade konkreta tips för att slippa tjata på våra barn. Det var två kuratorer från Lomma kommun som också jobbar som föreläsare som höll i det, och många av råden kom från boken "Fem gånger mer kärlek" som jag har men inte hunnit läsa hela, och det var intressant. Jag kan skriva om några av tipsen sen, men det orkar jag inte nu - nu ska jag ner och sova i gästrummet igen för att försöka komma ikapp med sömnen och slippa vara yr av trötthet varje eftermiddag.
Vi mätte förresten barnen i eftermiddags, efter att Alfred i morse plötsligt nådde upp till en låda i garderoben som han inte nått till förut, och nu är de:
Alfred: 111 cm
Flora: 92,5 cm
Lilly: 95,5 cm
Och nu har de fått sina initialer vid dörren till sitt sovrum också. 
Nu: god natt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar