måndag 1 maj 2017

Långhelg i Lysekil

Nu är vi på väg hem från Lysekil, sent, i hopp om att barnen ska somna för natten ganska tidigt och att Lilly därigenom ska slippa bli åksjuk - men hon har också på sig såna åksjukearmband som jag hade när jag var tvillinggravid. 
Långhelgen har varit nästan helt igenom superhärlig med strålande solsken och lyxig matlagningsservice av i huvudsak barnens farmor (och typ alla utom mig) - men det började ju lite jobbigt med att vi inte var helt hundra procent säkra på att det bara var åksjuka Lilly råkat ut för, och redan framme i Lysekil var både farmor och farfar och Christophers syster med man och två barn. Lilly mådde dock bra när vi kom fram, men under middagen började plötsligt Floras ögon vara, så nästa tanke var ju att alla ungar skulle få ögoninflammation... Men ögonen var inte röda, och farmor som varit sjuksköterska för länge sen sa att det nog bara var proteiner som lösts ut för att något irriterat ögonen. 
På lördagsmorgonen såg hon ut såhär, men sen blev det bra, tack och lov. 
Solglitter i havet, något av det vackraste jag vet, på promenad ner till stranden med hela gänget. 
Mys i soffan (det gula är min t-shirt) efter husmålning (Christopher och farmor), gräsklippning (farfar), gräskrattning (jag och barnen) och massa spring och lek utomhus igår (Rebeccas familj åkte hem på lördagkvällen).
Senare på kvällen var det dock lite ångestladdat då det var sista dag för att osa till vårt bröllop och några tackade nej i sista stund och drygt 20 har fortfarande inte svarat. Känner oss lagom o-poppis... 
Idag var det fantastiskt varmt och skönt i solen och vi kunde bara ta det lugnt och ta en liten utflykt till hamnen i närheten och titta på vindkraftverket och kasta sten i vattnet.

Och på stranden lite senare råkade Lilly springa lite för långt ut i vattnet och blöta ner sina byxor...
På färjan nyss. Nu längtar vi till sommaren så vi kan komma tillbaka och bada!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar