onsdag 21 december 2016

Julmiddag med jobbet

Nu är jag på väg hem från Malmö efter julmiddag med jobbet, klockan är halv elva och jag är heeelt slut. Vet inte riktigt hur jag ska orka med mitt eget bröllop i sommar...
Hur som helst: vi var på en restaurang på Möllan som heter Lyran och åt fantastiskt god mat och det var jättetrevligt. Jag pratade mest med de två andra frilansare som var med men som jag inte träffat förut, för den ena är ny och den andra är nästan aldrig på kontoret. 
En tjej som är mammaledig som jag inte heller träffat förut var också med och alla ville höra om hennes bebis (såklart, jag med), men det kändes jättekonstigt att liksom inte kunna prata om mina barn då - jag kunde ju inte kasta mig in i en konversation om någons barn bara för att jag också har barn liksom. Så jag fick bita mig i tungan tills nån frågade - vilket nån till slut gjorde. Till slut satt fyra av oss och visade kort på våra barn (från 10 månader till 24 år) i våra mobiler medan de barnlösa kidsen pratade om annat. :)
Superspejsig och supergod mat: här nån sorts rättiksrullar på gurka och ansjovis och vad det nu var - vi fick en massa smårätter. 
Hon som inte tål så mycket nu för tiden... jag drack inte upp någon av de fem drycker som ingick i dryckespaketet och är ändå helt däckad nu. 
Snart framme, så god natt, nu ska jag hem och pussa sovande barn!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar