måndag 8 juli 2013

PoP-shopping

När vi var inne i stan idag för att köpa en bekväm bygellös bh åt mig gick vi förbi en Polarn o. Pyret som skyltade med 70% rabatt, så då kunde vi ju inte låta bli att gå in. Och det blev ett par byxor åt Alfred och varsin klänning åt Flora och Lilly - i storlek 80 faktiskt. Vi tänkte köpa 68 först, men så såg jag att den enda blå 68:an som fanns kvar var väldigt mycket större än den röda, och insåg att den måste vara en felmärkt 80:a. Så vi köpte 80:or istället, och tänkte att om de är för stora första sommaren får de väl ha dem andra då. Alfred är rätt kort och har använt storlek 80 ända fram till två års ålder, och vi gissar ju på att tvillingarna också kommer börja som rätt små.
När vi gick på stan högg det till i min vänstra skinka, där jag känt av foglossningar ibland, men det brukar bara ila till och sen släppa, men så icke idag. Det fastnade liksom, och sen har det gjort ont mer eller mindre hela tiden sen dess. De ringde förresten från MVC förut och sa att de inte har någon sjukgymnast knuten till sig, så jag kan söka mig till vilken jag vill, men så nämnde hon att det finns en sjukgymnast på vårdcentralen i Veddige - där jag trodde att jag skulle till MVC och åkte till förra månaden - så jag ska ringa dem imorgon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar