onsdag 11 oktober 2017

Kalaskrock

Igår kom vi äntligen för oss att skicka inbjudningar till Floras och Lillys 4-årskalas om 11 dagar. De hade fått välja tre kompisar var från avdelningen, och de sa olika varje dag, så det tog ett tag för oss att få ordning på vilka som skulle bjudas. Men igår kväl mailade vi föräldrarna till de sex barn som de till slut valde. 
Idag när jag hämtade mötte jag en annan mamma vid grinden, och hon visade mig en annan kalasinbjudan: en annan flicka på avdelningen fyller fyra samma dag som tjejerna (vi hade bjudit henne ändå och hoppats på det bästa) - och nu hade hon bjudit hela avdelningen till Leos Lekland, samma dag. Bara två timmar tidigare. Suck. 
Inte nog med att det krånglar till allt att det är två kalas samtidigt, så vi kanske får flytta vårt - nu måste vi uthärda ännu ett sabla kalas på f-ing Leos Lekland. Vad är grejen med landskroniter och kalas på Leos Lekland?! Det kostar ju flera tusen att ha kalas där! Och är det bara jag som inte tycker det är en toppenidé att vara på lekland i värsta sjuksäsongen? Jaha, okej, bara jag som har överdriven bacillskräck, okej...
Nåväl, vi får fundera till imorgon på hur vi ska göra. 
Alfred har varit hemma idag, för han fick feber och ont i halsen igår. Tack och lov har febern redan gått ner - han är typ bäst på att vara sjuk! Jag har haft lite int i huvudet idag också, så jag har trott att jag också ska bli sjuk, men har typ vägrat för jag ville spela tennis ikväll (vilket jag klarade). Tog det lugnt i soffan med Alfred idag i alla fall: datorn med "Skam" på i knät och jobbdatorn bredvid så jag kunde pausa och svara på mail så fort något kom. Rätt gött. 
Trött kille med cool frisyr som just vaknade till för att gå på toa. 
Nu: sova!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar