lördag 7 april 2018

Premiär i framåtvänd bilstol

Idag var en stor dag för våra små stora tjejer: båda fick ta varsin provtur i storebrors framåtvända bilstol, innan deras egna kommer, antagligen i nästa vecka. Vi hyr bilstolar genom If, och jag ringde och beställde nya härom dagen, nu när tjejerna snart blir fyra och ett halvt år. De får visserligen plats i sina bakåtvända fortfarande, men vi är rätt lessa på dem allihop, ärligt talat...

Flora tog en tur med pappa först, när de skulle till Bauhaus för att köpa lite grejer till hallen som Christopher håller på att bygga om (hans föräldrar var här i nästan en vecka nyss för att hjälpa till också).

Och sen fick Lilly åka med mig och handla. Jag var så trött på att barnen bråkade så mycket idag och inte lyssnade på mig att jag först åkte iväg själv för att få lite lugn och ro, men fick dåligt samvete och vände efter hundra meter och plockade upp Lilly ändå – och oj vad peppad hon var! Hon pratade hela vägen och frågade vad jag gjorde när jag växlade och styrde. :)

Och Alfred, som är ganska så ovillig att hjälpa till med saker här hemma, fick som hjälpa-till-uppdrag att han ska få dammsuga, vilket han brukar tycka är roligt. Så hans första egna uppdrag idag att dammsuga badrummet tog han på största allvar.
Alltså, ett tips: skaffa ALDRIG ett svart klinkergolv i badrummet! Det är helt sjukt - två timmar efter att han dammsugit såg det ut att vara helt täckt av damm igen. Jag antar att det varit lika mycket damm vilket golv vi än haft, men ALLT syns på det där. Särskilt med fyra blondiner i familjen... Hatar det där golvet (obs: inte vi som valde det, det var här när vi flyttade in).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar