lördag 9 december 2017

Optimistisk apotekare (obs: sjukinlägg)

Definitionen av optimist: apotekaren som önskade mig en trevlig helg i morse när jag berättat att ett av tre barn är magsjukt och köpte tre paket spypåsar? 😄
Det stod på tavlan på förskolan igår att det fanns magsjuka i huset, men jag försökte ta det lugnt och tänkte att åtminstone inget skulle hända förrän natten mellan lördag och söndag med tanke på vanlig inkubationstid. Christopher sov med Flora i gästrummet för jag var så trött och hon brukar störa mig mest på nätterna, och när Alfred gick ner till dem vid 7-tiden och kom tillbaka upp och berättade att Flora kräkts blev jag helt paff. 
Så seg dag idag, och nu får vi se om jag kan sova inatt eller om jag bara kommer ligga och lyssna på Lilly och Alfred. Hå hå ja ja, det är kul att vara förälder nästan jämt. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar