söndag 14 september 2014

Båda går!!

Just som ärkesvinet Jimmie Å höll tal i SVT:s valvaka bestämde sig först Flora för att börja gå långt!
Och sisådär tre minuter senare gjorde Lilly samma sak!
Så trots att jag är oerhört besviken på att 13% av Sveriges myndiga befolkning har så dåligt omdöme att de röstar på en bunt rasister, spelmissbrukare och kriminella till Sveriges riksdag, så överväger ändå glädjen här hemma ikväll. Jag tror dessutom att den här nya generationen kommer lägga ner det där med rasism, det syntes i genomgången av förstagångsväljarnas röster: mycket lägre siffror för SD och högre för F!. Mer feminism, mindre rasism, helt enkelt för att de växer upp med mer jämställda föräldrar och med kompisar från andra länder. Jag har hopp för framtiden. (Men på ett lite närmare plan är jag orolig för vårdnadsbidraget som jag vill ha och för försämring av reglerna för andrahandsuthyrning, som vi också tänkt oss... Litar inte på hur det kommer bli om vi byter regering.)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar